اعتقاد دارم تولید محتوا مثل آشپزی است. شاید برای پختن یک غذا، ده‌ ماده اولیه بسیار خوشمزه داشته باشید ولی ترکیب این ده ماده با هم تضمینی برای خوشمزه شده غذا نیست.

    یک آشپز ماهر خوب می‌داند قرار است چه غذایی درست کند، برای چه کسی می‌خواهد درست کند و باید چه موادی را با هم ترکیب کند تا شخصی که غذا می‌خورد از آن خوشش بیاید.

    تولید محتوا از این نظر کاملا به آشپزی شباهت دارد. برای تولید محتوایی خوب باید بدانید مخاطب کیست، چه سلیقه‌ای دارد و محتوای مورد نظر باید شامل چه چیزهایی باشد.

    وقتی شخص یا شرکتی برای تولید محتوا به شما مراجعه می‌کند و اصرار دارد چندین موضوع و نکته مختلف را در محتوا سفارش داده شده بگنجانید؛ لازم نیست همه آنچه در ذهن دارد را با هم در یک محتوا بیاورید.

    ابتدا به خواسته‌های سفارش دهنده گوش دهید و مطمئن شوید اهدافی که مد نظر دارد را کاملا درک کرده‌اید؛ سپس با تکیه بر تجربه و شناختی که از مخاطب دارید، مواردی را در متن بیاورید که فکر می‌کنید بهترین نتیجه ممکن را خواهد داشت.
    حتی اگر مجبور شدید از اشاره به برخی مواردی، که سفارش دهنده اشاره کرده است چشم‌پوشی کنید، مانعی ندارد؛ این موارد را می‌توانید جای دیگر و در محتوای دیگری به کار ببرید.

    در واقع به جای اینکه همه مواد را در یک دیگ بریزید، بهتر است با هر یک یا چندتا از این مواد اولیه، غذای متفاوتی درست کنید و روی سفره کنار هم بچینید.

    وبلاگنویسی رو از سال ۸۳ در بلاگر آغاز کردم بعد از اون اینجا شد محلی برای نوشته‌هایم.
    کار فعلی من به محتوا و دیجیتال مارکتینگ مربوط می‏‌‎شه.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت وب دیزاین محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس